LANVIN

GLASÖGON SOM ANDAS LANVINVARUMÄRKETS KÄRNVÄRDEN

Lanvin startades 1889 av  Jeanne Lanvin då hon öppnade sin första hattaffär i Paris vid den unga åldern av 22. Gradvis byggde Jeanne Lanvin upp ett imperium baserat på idén om en revolutionerande livsstil.  Hattar, barnkläder, kläder för yngre som äldre damer, pälsar, underkläder, bröllopsklänningar, sportartiklar, herrmode, parfym och även inredning fanns i den omfattande kollektionen från varumärket Lanvin.
Jeanne Lanvin var välkänd för sin kärlek till sitt enda barn, Marguerite, hennes stora kärlek i livet och inspirationskälla. Marguerite föddes 1897 och efter det blev hon den främsta inspirationskällan för Jeanne. Ur denna unika mor-dotter relation föddes Lanvin fashion house vi ser idag. Med åren som Marguerite blev äldre följde Lanvin mode hennes utveckling och kollektionerna kombinerar elegans, femininitet med ungdom.

BRAND VALUES
Creative Luxury
French Heritage
Community
Journey
Fun

BRAND CODES
Craftsmanship’s and Quality
Innovation
Strong French DNA
Poetry and Childhood Evocation Playful, Fresh and humour