En veteran på Scandinavian Eyewears kundtjänst och en välbekant röst i telefonen. De flesta av våra kunder har nog haft kontakt med Pia genom åren. Med sin start den 1 mars 1999 är Pia nu inne på sitt 17:e år och ser fram emot många år till med mycket kundkontakt och med att vara en av Scandinavian Eyewears röster ut mot omvärlden.

Om Pia Marcusson;

Ålder: 49 år

Bor: Taberg

Familj: Maken Dick, barnen Sofia 27 år, Sebastian 23 år, Amanda 19 år samt barnbarnen Thea 5 år och Liam 2 år och Chloe 6 mån

Fritidsintressen: Baka, promenera i skogen, tid med familjen, barnbarnen och vänner

Berätta om dig själv och din bakgrund?

Jag är född och uppvuxen i Månsarp i Jönköpings kommun och har en tvåårig gymnasieutbildning i bakgrunden.

Direkt efter studierna träffade jag min man Dick och fick möjlighet att ­börja ­arbeta hos hans föräldrar som ägde och drev Bernards och Wallströms ­konditorier.

Efter ett par år startade svärfar upp ett företag som tillverkade kokosbollar och jag skötte ruljansen fram tills dess att vår yngsta dotter Amanda föddes. Då var det dags att sälja kokosbolls­tillverkningen och fokusera på våra tre barn.

Hur hamnade du på Scandinavian Eyewear?

1999 fick jag ett tips från en väninna som arbetade på Scandinavian Eyewear om att det fanns en ledig tjänst. Jag ringde upp den dåvarande kundtjänstchefen, fick komma på en intervju och blev anställd.

Sedan dess har livet rullat på och jag trivs med alla goa kunder. Därför har mina 16 år på Scandinavian Eyewears kundtjänst gått fort.

Hur ser arbetet på kundtjänst ut?

Vi börjar en vanlig dag på kundtjänst med att gå igenom och besvara alla ­inkomna mejl innan vi går igenom alla paket som kommit med posten.

Under dagen för vi samtal med våra ­kunder kring beställningar av bågar för påseende, nya ordar, svar på frågor samt att vi hjälper till med att hitta reservdelar när oturen varit framme.

Vi finns även ­tillgängliga för våra ­säljare och våra kollegor på kontoret samt ­hjälper gärna till med både stort och smått.

Det bästa med att arbeta på ­kundtjänsten är att få hjälpa alla våra goa och underbara kunder och ge dem bästa tänkbara service.

Vad gör du i framtiden?

Eftersom barnen nu är vuxna ser jag fram emot att få ­större möjligheter att resa. Nu när tredje barnbarnet fötts vill jag fortsätta att ­fokusera på min växande familj.

Självklart kommer jag att fortsätta att vara en välbekant röst i telefonen hos kundtjänsten på Scandinavian Eyewear och tillsammans med mina kollegor ­hjälpa alla härliga kunder.

Vilken är din favoritbåge?

pias glasögon

Pilgrim modell 6748 i svart