För Ferragamo Eyewears nya solglasögonkollektion presenteras fyra berättelser och fyra ikoniska teman som är sammankopplade med modehusets kärna. Kollektionen omtolkar elementen av Ferragamos DNA med en modern tvist. Det är en resa som omfattar den ikoniska designen på Salvatore Ferragamos halsdukar samt varumärkets passion för färg och materialkombinationer. Dessa utforskas i den nya annonskampanjen och uttrycks i obeskrivlig kombination av elegans och sportiga detaljer som definierar sortimentet.

Trycken är hämtade från några av de mest kända Ferragamo mönster som återfinns på halsdukarna. Det ikoniska modehusets halsdukar med drömmande, exotiska blommor och djurmönster är ett mästerverk till hantverk. Dessa mönster appliceras med en speciell digital tryckteknik som dekorerar bågarnas båda skalmar.

De här kvinnliga solglasögonen är förstärkt av glamoröst rundade eller fyrkantiga design; den unika färgpaletten kombinerar svart, brun, petrol, röd, tortoiseshell, blått, violett och antique pink. För att demonstrerar varumärkets typiska kännetecken i detalj är glasögonen markerade med guldiga gångjärn och Ferragamo loggan på skalmarna.

 


About Marchon Eyewear, Inc.
Marchon Eyewear, Inc. is one of the world’s largest manufacturers and distributors of quality eyewear and sunwear. The company markets its products under prestigious brand names including: Calvin Klein, Chloé, Columbia, Diane von Furstenberg, Dragon, Etro, Flexon®, G-Star RAW, Karl Lagerfeld, Lacoste, Liu Jo, Longchamp, Marchon NYC, Marni, MCM, Nautica, Nike, Nine West, Salvatore Ferragamo, Sean John and Skaga. Marchon distributes its products through a global network of subsidiaries and distributors, serving over 80,000 accounts in more than 100 countries. Marchon is a VSP Global company, which connects its 82 million members to affordable, accessible, high-quality eye care and eyewear. Its industry-leading businesses combine to bring quality eye care insurance, high-fashion frames, customized lenses, ophthalmic technology, and connected experiences to increase access to eye care around the world.