Om Sara Fällene, vår kundtjänstchef;

           Ålder: 38 år

           Bor: Jönköping

           Familj: Man Rui, dotterna Elsa 6 år och sonen Mats 4 år

           Fritidsintresse: Spelar tennis

           Drömmer om: Resa till Asien

Efter att ha arbetat tio år inom förpackningsindustrin, varav sex år i Holland, kände Sara att det var dags att testa något nytt. Sugen på nya utmaningar såg hon att Scandinavian Eyewear sökte en ny kundtjänstchef som hade erfarenheter från en bransch med snabbrörliga varor på en internationell marknad. Hon sökte jobbet och är sedan december 2014 vår nya kundtjänstchef.

Sara, berätta lite mer om dig och din bakgrund?

Jag är född och uppvuxen på en bondgård utanför Bollnäs. Efter avslutade studier började jag arbeta på förpackningsföretaget Nefab och jag har genom åren haft flera olika tjänster inom koncernen. 2005 gick flyttlasset till Holland där Nefab precis hade köpt upp ett företag och jag blev ansvarig för integrationen mellan dessa två bolag. Det var ett spännande och lärorikt jobb men även tufft då det fanns två helt olika företagskulturer som skulle slås ihop. Det var sex utvecklande och spännande år i Holland och jag fick vana av att driva projekt och effektivisera processer. Under de här åren hann jag dessutom med att gifta mig (nej han är inte holländare, han är portugis…) och få våra två barn.

Sen flyttade du hem till Jönköping igen?

Ja 2011 kom vi till Jönköping och började bygga upp vårt nätverk här. Förra året hade jag precis avslutat en utbildning i ledarskap då jag såg att Scandinavian Eyewear sökte en ny medarbetare. Det lät som en spännande chefstjänst, kopplingen mellan Scandinavian Eyewear och Marchons europakontor i Amsterdam var tilltalande samtidigt som det var en roll som stod inför många spännande utmaningar. En av dessa är det nya ansvaret över lagret. Kundtjänst och lagret har redan idag många kopplingar och det blir väldigt bra att väva ihop dessa två avdelningarna ännu mer och få ett smidigare flöde då många processer går mellan avdelningarna.

Hur arbetar ni på kundtjänsten idag?

Kundtjänsten har förändrats en del sedan vi blev en del av Marchon och vi jobbar, för närvarande, mycket med utbildning i våra affärssystem. Detta för att snabbt kunna ge samma goda service när det gäller våra nya internationella varumärken som för våra nordiska varumärken.

Vi håller fortlöpande utbildningar på de olika varumärkena så att alla ska få en känsla för varje märke och kunna hjälpa kunderna att hitta rätt. Vi jobbar också mycket med att förbättra rutinerna vid orderhanteringen för att minimera svarstiden både på telefon och email.

2014 blev Scandinavian Eyewear framröstad till bästa leverantör på SOLF-mässan. Vårt mål är att fortsätta att ligga i topp och leverera den service som våra kunder förväntar sig. Vårt motto är att alltid ha ett leende på läpparna – det smittar även genom en telefon!

Vilken är din favorit båge?

Saras_glasögon

Helt klart denna solbåge ifrån Lacoste modell 704S.