Varumärke
Chloé grundades 1952 av Gaby Aghion som är född i Egypten men uppvuxen i Paris. Hon valde namnet ”Chloé” för dess varma och feminina klang. Det låg perfekt i tiden med den då nykomna parisiska modekänslan som även idag är ungdomlig med en modern design och en något djärv framtoning.

Målgrupp
Chloés glasögonkollektioner riktar sig till unga kvinnor i åldersgruppen 25+ som är modemedvetna och eleganta på ett enkelt sätt, utbildade och sofistikerade, spontana och frisinnade själar.

Kollektionens egenskaper
Chloé är ett systerligt varumärke med en kvinnlig vänskaplig anda. Varumärkets kärna är kvinnlighet, modernitet och elegans. Det är de här karaktäristiska dragen som associeras med varumärket och som ligger till grund för utformningen av deras glasögonkollektioner. Kollektionen återspeglar flera utav varumärkets karaktäristiska designdrag såsom mjuka material och runda, retro och överdimensionerade former. Modellerna har varma och sandiga nyanser som tillhör Chloés typiska färgpalett.

Varumärkets ”Modeord”
Kvinnlighet, Enkelhet, Elegans, Modernitet, Frisinnad.

Karaktäristiska designuttryck
Mjuka material, runda, retro och överdimensionerade detaljformer, metallbehandling, sandiga nyanser.

Bågar: CE1222S, CE2127

CE2127_Profile-762CE122S_785_a1